امروزه اغلب آدمها به دنبال راهی برای موفقیت هستند. تعریف موفقیت برای هر کسی متفاوت است. عده ای برای رسیدن به موفقیت درپی میان بُرها هستند ،و عده ای ترجیح می دهند از خودشان شروع کنند و با تغییر ذهن ،محیط و روابط و کسب اطلاعات جدید به کامیابی برسند. 

میلاد ملاحی راه دوم را برگزید .او مروج رشد شخصی و موفقیت است ؛ کلیپ های بی نظیر میلاد را می توانید در صفحه ی اینستاگرام اش miladmallahi_ir ببینید.

با میلاد گفتگویی انجام داده ام 

بخوانید

چه اتفاقی افتاد که میلاد به سوی رشد شخصی گام برداشت ؟

همیشه به حوزه موفقیت ورشد شخصی علاقه داشتم. کتابها ،فایلهای صوتی که در این حوزه بود منو جذب میکرد. و وقتی متوجه شدم این کتابا تغییری در زندگی من ایجاد کرده برام جذاب بود که بتونم تاثیری روی دیگران بذارم.

یک مثالی که همیشه در رابطه با تغییر میزنم اینه : “شما تخم مرغ رو در نظر بگیر وقتی ضربه از بیرون باشه تخم مرغ می شکنه ،متلاشی میشه ولی وقتی ضربه از درون باشه زندگی جدیدی آغاز میشه و من همیشه به دنبال این بودم که تغییر رو از خودم شروع کنم. و بعد از اینکه روی خودم اثر گذاشتم برای دیگرا ن هم مفید باشم.”

در این مسیر از چه کسی یا چه کسانی الگو میگیری؟

اگه بخوام اسم چند نفری رو بیارم که از حرفها شون و نگرش شون به زندگی تاثیر گرفتم ؛تونی رابینز ، جک کنفیلد،کوین ترودو ،استرهیکس و همچنین عزیزانی چون دکتر آزمندیان،استاد شریفی ،ژان بقوسیان و در بخش دیجیتال مارکتینگ هم استاد کلاته ؛که همه ی اینها به نحوی برای من الگو هستن. هر کدام از اینها ویژگیهای خاصی دارن که باعث شد من جذب شون بشم و از توصیه هاشون برای بهتر شدن در زندگی استفاده کنم و در مسیری که توی اون قدم گذاشتم مفید و موثر باشم.

روزهایی که دچار تردید وناامیدی میشی ، چکار می کنی ؟

حس های بد برای همه وجود داره. یک مثال میزنم توی بازیهای کامپیوتری ماشین سواری اگه دقت کرده باشید ماشین با سرعت پیش میره بعد یه جایی تصادف میکنه .دور خودش می چرخه مسیرش عوض میشه و به سمت دیگه ای میره. بعد اخطار میاد بوق بوق بوق توداری مسیر رو اشتباه میری .درست وقتی ما نا امید میشیم اون حس بده میاد سراغمون ما روبهم میریزه .اون احساس بد، همون صدای بوق بوق هست. داره به من میگه میلاد تو داری مسیر رو اشتباه میری اگه بخوای همین شکلی ادامه بدی به جایی که میخوای نمی رسی.اگه حِست بده، افکار توئه که مشکل داره. من برمیگردم روی افکارم کار میکنم. در واقع هنر ما اینه که بتونیم افکارمون رو کنترل کنیم تا بفهمیم این حس از کجا و چرا وارد زندگیمون شده.

کدام خصوصیات خودت را بیشتر دوست داری ؟

من همیشه روی کنترل فکر و احساسم کار میکنم. چون بنظر من اینکار نتایج فوق العاده ای داره. روی عزت نفس و اعتماد بنفس خودم خیلی کار کردم و خیلی خودم رو دوست دارم .

مطالعه و فعالیت در حوزه موفقیت ورشد شخصی چه دستاوردهایی برای تو داشته ؟

وقتی افرادی رو می بینم که به من مراجعه کردن برای مشاوره و نتایج خوبی گرفتن .تونستن تا حدود زیادی مشکلات شون روبرطرف کنند و آرامش رو به مرور به زندگیشون برگردونن فهمیدم این مشاوره ها تاثیر مثبت خودشو روی افراد گذاشته.همین برای من دستاورد بزرگیه که بدونم موثربودم.

تعریف موفقیت از نظر تو؟

حس خوب و تلاش خوبی که منجر به موفقیتم در این مسیر شده . این جمله رو خیلی قبول دارم. با افکارت میتونی ببینی با تلاشت می تونی بسازی. ودیگه اینکه موفقیت سالها زمان میبره . مهم اون حس خوبیه که در طی کردن مسیر داری.

 برای آنهایی به تازگی مسیر رشد شخصی را آغاز کردند چه پیامی داری؟

مسیر رشد شخصی هموار و کوتاه نیست. یک جمله ای هست از برایان اعتماد غول برج سازی خاورمیانه که گفته :موفقیت برای من هیجده سال طول کشید. بنظر من باید از مسیر لذت برد.آدمها هدفی تعیین می کنند و باتلاش به آن می رسند سپس هدف بعدی و هدف بعدی ….  در این مسیر باید هر روز یاد بگیری و با تمرین و مداومت پیش بری و پیش بری.

اگر الان(سال ۱۳۹۹) یک میلیارد پول دستت برسه چکار میکنی؟

ترجیح میدم برای کارای متعددی ازش استفاده کنم. مثلا مقداریش رو سرمایه گذاری کنم ،یه مبلغی رو برای کارهای خیر و نیکوکاری ببخشم و بخشی از اون رو صرف یادگیری و تفریح کنم. 

و حرف آخر؟

ممنونم از شما و امیدوارم این گفتگو موثر بوده باشه. امیدوارم توی زندگی تون هر روز بهتر از دیروز باشید و ما شاهد موفقیت های بزرگتر شما باشیم. و جمله ی همیشگی شما بی نظیرید، فقط همین.

 

مطالب بیشتر:

گفتگو با بهار کاسرود، مروج هنر 

مصاحبه با مریم معصومی تسهیلگر فردی

دقیقا چه می خواهی؟