سه ماه از سال جدید می‌گذرد و هنوز درباره‌ی کلمه‌ی امسالم چیزی ننوشته‌ام. هر چند از روزهای آخر اسفند سال گذشته کلمه‌ی “پیشرفت” را انتخاب کرده بودم؛ و طبق روند سالهای گذشته کلمه را روی تکه‌های کاغذ نوشته و به دیوار و کمد اتاقم چسبانده‌ام.

این روزها علاقه‌مندم که داستان زندگی زنان تاثیرگذار و موفق جهان را بخوانم. خواندن زندگینامه  باعث میشود خلاقیتم رشد کند، و خوشحال باشم که زن‌بودن یک ارزش است.‌

امروز در کافه نشستی با دوست بی‌نظیرم خانم قیصری داشتم. نزدیک به دوساعت کنار هم بودیم و لحظاتی دوستانه و فوق‌العاده اثربخش در کنار هم سپری کردیم.

یک تجربه‌ی شخصی

به نظر من یکی از نیازهای اصلی و مهم زنان ارتباط با یکدیگر و شنیده‌شدن است. (شنیده‌شدن بدون قضاوت‌شدن) زنانی که توسط همجنس خود شنیده می‌شوند و در فضای امن و دوستانه خود را ابراز می‌کنند، ارتباط صمیمانه و موثرتری با همسر و فرزندان خود برقرار می‌کنند‌.

این روزها بیشتر درباره‌ی زنان مطالعه می‌کنم و یاد می‌گیرم؛ و از تنها بودن و نوشتن و تفکر لذت می‌برم. بهترین لحظاتم زمانی است که در خلوت به کشف و آگاهی‌ با ارزشی می‌رسم.

من فکر می‌کنم این یک معجزه است که ما کتابها را داریم؛ داستانهای زندگی افرادی که آنها را از نزدیک ندیده‌ایم اما می‌توانیم احساس‌ نویسنده را درک کرده و گاهی تجربه کنیم.