بیش از یکماه است که تصمیم گرفته‌ام تغییراتی در عادت‌ها و سبک غذا خوردنم بدهم؛ با یک رژیم غذایی که به صورت اینترنتی گرفتم، شروع کردم. یکی دو روز اول سخت بود، سردرد و ضعف و هر از گاهی گرسنگی را تجربه کردم. باید غذاها را اندازه می‌گرفتم. ترازو نداشتم و تخمین میزان مصرفی غذاها آسان نبود. با سرچ کردن و پرس و جو توانستم مقدار بعضی مواد غذایی که باید در وعده‌ها استفاده میکردم ، بدست بیاورم.

پس از دو هفته به نتایج خوبی رسیدم و در پایان هفته سوم باید رژیم‌غذایی را تمدید میکردم؛ اما اینکار را نکردم و بر اساس اندازه‌های قبل ادامه دادم.

بیش از یکماه از رژیم غذایی‌ام می‌گذرد،تغییر سبک غذا خوردن و میزان اندازه‌گیری مواد غذایی نتیجه‌ی مثبتی داشته است.

نکته‌ی جالب درباره سبک غذاخوردن و رژیم غذایی این‌است که حساسیت و آگاهی ما را بالا می‌برد. وقتی مدتی با نظم بیشتری غذا می‌خوریم و متوجه تغییرات ظاهری خود می‌شویم، زیر پا گذاشتن برنامه‌ها و بی‌نظمی در رژیم غذایی احساس ناخوشایندی به ما می‌دهد.

حالا حواسمان را جمع میکنیم که نظم در عادات غذایی را به هم نریزیم.

در اینجا کنترل ذهن مهم است. ما گاهی بدون اینکه گرسنه باشیم فقط می‌خواهیم چیزی بخوریم و عطش خوردن را ارضا کنیم.

گاهی بخاطر فرار از وضعیتی تنش‌زا خوراکی‌های ناسالم را به بدن می‌ریزیم. آگاهی از وضعیت و حالات روحی خود می‌تواند به ما در کنترل خوردن‌مان کمک کند. تغییرات هورمونی نیز نظم غذایی ما را به هم می‌ریزد. آشنایی با حالات روحی و تغییرات سبک غذا خوردن و کنترل ذهن علاوه بر اینکه در کنترل غذا خوردن و عادت‌های غذایی ما موثر است، در همه‌ی ابعاد زندگی و کار و همچنین در تعامل با افراد می‌تواند ما را در عرصه‌های مختلف یاری دهد.

 

 

 

مطالب بیشتر:

سادگی چیست؟ آیا باید ساده باشیم؟ 

چگونه تمرکزم را بالا ببرم؟ 

چگونه عادت موجب شکل دهی به هویت می‌شود ؟