می‌گویند به هم خوردن بالهای پروانه‌ای در آفریقا ممکن است موجب طوفانی در فلوریدا شود،شما چه طوفانهایی به دنبال خود به جا خواهید گذاشت؟ 

                                       مارک منسن

هیچوقت از سکون و یکجا نشستن حس خوبی نداشته‌ام. جمله‌ی بالا از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها از مارک منسن را می‌خوانم ،به این فکر میکنم که من چه کارهایی می‌توانم انجام دهم تا تاثیرات مفید و مثبتی بر جای بگذارم؟

در خیابان قدم می‌زنم و بوی پاییز را به مشام می‌کشم. به کارهایی فکر میکنم که در حال انجام دادنشان هستم. به روزهای آینده و کتابهایی که باید بخوانم،در ذهنم برنامه‌هایم را ردیف میکنم و با فکر کردن درباره‌ی آنها از این پویایی لذت می‌برم.

درجایی دیگر از کتاب می‌خوانم؛

خوشحالی از یک چیز می‌آید ،اهمیت دادن به چیزی فراتر از خودتان .باور به اینکه شما یک عنصر موثر در نهادی بسیار بزرگتر هستید.

از تصور اینکه می‌توانم برای دیگران کاری موثر انجام دهم و باعث خوشحالی کسی شوم،احساس رضایت و شادی می‌کنم. گاهی از شلوغی روزهایم دچار سردرگمی و کلافگی می‌شوم، حس میکنم کنترلی بر اوضاع ندارم و در عمل هیچ بازدهی مثبتی ندارم، تنها راه برای رهایی از این وضعیت فاصله گرفتن از فضای مجازی و شلوغی گوشی همراهم است.برای خودم قانونی در نظر گرفته‌ام. اگر بیشتر از بیست پیام در گروه باشد آنها را نخوانده حذف میکنم و از بعضی گروهها خارج میشوم. حس میکنم یک خانه تکانی انجام داده‌ام. علاوه بر موبایلم،ذهنم نیز بروزرسانی می‌شود.

احساس میکنم گاهی نیاز به خلاء و سکوت ذهن دارم. نیاز دارم به هیچ چیز فکر نکنم.تصور میکنم تنها در اینصورت است که خلاقیت به ذهن راه می‌یابد .طوفانی شکل می‌گیرد و مرا برای شروعی دوباره آماده می‌کند.

 

مطالب بیشتر:

وبلاگ نویسی روزانه|رشد و توسعه فردی 

چگونه عادت موجب شکل دهی به هویت می‌شود ؟ 

گزارش کار محتواگران فعال دریک دوره‌ی سی روزه 

پاداش یا تنبیه|انگیزه‌ای برای ادامه دادن