روتین

فکر می‌کنم چیزی که به زندگی ما جهت و معنا می‌دهد انجام حداقل سه_چهار فعالیت به صورت روتین در زندگی‌مان باشد.

_اولین کاری که من هر روز صبح بلافاصله پس از بیدار شدن انجام می‌دهم مرتب کردن تختخوابم است.

_سپس شستن دست و صورت و آماده‌کردن و نوشیدن یک لیوان آب ولرم. (هر چه لیوان بزرگتر ، بهتر)

_آماده کردن و خوردن صبحانه.

_نوشتن شکرگزاری( بعضی روزها حین نوشتن شکرگزاری ایده‌هایی برای نوشتن‌ در سایت متولد می‌شوند.)

_گوش‌دادن به پادکست‌های کلاس خودشناسی و توسعه‌فردی.

_بعداز ظهرها زمان خوبی برای کتاب خواندن است.

این چند مورد روتین زندگی من هستند که در هیچ شرایطی حذف نمی‌شوند مگر اینکه حادثه‌ای غیرمنتظره رخ دهد.

 

ندای قلب 

درباره‌ی ندای قلب بسیار شنیده‌ایم. گاهی صدای ذهن را با ندای قلب اشتباه می‌گیریم. ذهن دوست ما نیست. به نظرم چگونگی تشخیص این دو صدا به احساس ما بستگی دارد. پیامی که از سوی قلب می‌آید امید بخش است اما صدای ذهن با خود نا امیدی و ترس به دنبال دارد. به صدای ذهن گوش ندهید.

 

خوش‌شانسی 

فکر می‌کنم آدم خوش‌شانسی هستم. همیشه، هر چه را واقعن و از ته قلبم خواسته‌ام به آن رسیده‌ام.‌ اغلب‌شان را به سختی به دست آورده‌ام که آن هم از خوش شانسی‌ام بوده؛ زیرا هر مانعی در مسیر رسیدن به خواسته‌ام برایم درس و آگاهی به دنبال داشته است.‌ می‌فهمم چرا با تاخیر به فلان نقطه رسیده‌ام، می‌فهمم هر نشدنی با خود پیامی دارد. پیامش را می‌گیرم و به مسیرم ادامه می‌دهم.‌ اصلن ساده نیست. در لابلای این تجربه‌ها ملال همواره با من است.  امروز می‌دانم تاخیر و کُندی در مسیر رسیدن به خواسته‌ها تلنگری‌ست در جهت بیدار‌شدن. اگر تیز باشی پیامش را می‌گیری. پاداش این بیداری، پختگی‌ست. اگر تیز نباشی و به زمین و زمان ناسزا بگویی و بر بخت بد خود لعنت بفرستی و مدام گلایه کنی، همچنان نارس می‌مانی.

 

قدردانی

شاید این جمله اغراق آمیز باشد اما به نظرم بعضی رفتارها در زندگی به اندازه‌ی نیاز به آب و غذا مهم‌اند. قدردانی کردن از کسانی که در کنار شما زندگی می‌کنند مهم است.‌ باور کنید خیلی مهم است.‌ قدردانی کنید نه به خاطر اینکه کاری را برای شما انجام می‌دهند نه؛ قدردانی کنید به‌ خاطر بودنشان. به خاطر وجود ارزشمندشان. قدردانی کنید از کسانی که شما را دوست دارند و برای احساسات، خواسته‌ها و نیازهای شما احترام قائلند.‌ هر روز و هرروز قدر‌دانی کنید. راستی قدردانی از همسر و فرزندانم روتین روزانه‌ی من است.‌