یک نویسنده و تولید کنندۀ محتوا روزانه با ایده‌های زیادی مواجه می‌شود. ایده‌ها مثل باران بهاری غافلگیرت می‌کنند، زمانیکه منتظرشان نیستی می‌آیند و گوشه‌ای از ذهنت می‌نشینند.

آن‌وقت است که باید هر‌چه سریعتر در جایی ثبت‌شان کنی و گرنه از دست می‌روند. عمر ایده‌ها کوتاه است.

هرچه بیشتر بخوانیم و بنویسیم و یاد بگیریم و درباره‌ی چیزهایی که ذهنمان با آنها درگیر است محتوا تولید کنیم، ایده‌های بیشتری راه به ذهن باز می‌کنند. تفکر و اندیشیدن ما را به ایده‌های ناب می‌رساند.

ما به ایده‌ها نیاز داریم، همانطور که ایده‌ها به ما نیاز دارند. ما به ایده‌ها نیاز داریم چون باید بنویسیم و خلق کنیم، چون آفریدن راهی به سوی رشد و توسعه است. ما با آفریدن توانمند می‌شویم .ایده‌ها به ما نیاز دارند که از دانه تبدیل به جوانه شوند، تا شکفته شوند و زندگی ببخشند.

وقتی روزانه به ایده‌ها فرصت عرض‌اندام می‌دهیم، ذهن را به سمت پویایی هدایت میکنیم.حرف زدن دربارۀ ایده‌ها و نوشتن آنها به رشد و شکوفایی ایده کمک می‌کند. ایده باید در همان ابتدا که در ذهن می‌نشیند، به کار گرفته شود و شکوفا شود. یا خوب است و به نتایج درخشان می‌رسد و یا با شکست روبرو می‌شود، در هر دو صورت تجربیات خوب و ارزشمندی به ما می‌دهد.

گاهی یک تیم در یک نشست تبادل ایده می‌کنند؛ با گفتگو دربارۀ ایده‌ها و با تبادل نظر به یک ایده برای همکاری می‌رسند. ما برای انجام هر کار خلاقی به ایده نیاز داریم، ایده‌ها به کار ما شکلی نو و جذاب می‌بخشند.

 

مطالب بیشتر:

تلاش مستمر ، خلاقیت و احساس ارزشمندی 

ایده ای برای نوشتن 

خلاقیت و ایده پردازی 

ابزارهای خلاقیت