وقتی هر روز محتوای تازه‌ای تولید و منتشر میکنی،بتدریج به توانمندی خود در نوشتن و نظم در بروزرسانی سایت پِی‌ می‌بری.

هیچ چیز نمی‌تواند مرا از نوشتن و عادت روزانه‌ام (وبلاگ نویسی) دور کند. وقتی این عادت در ما تثبیت شود، آنوقت چیزی که ما را آزار میدهد، ننوشتن و دور شدن حتی برای یک روز از وبلاگ نویسی است.

اصلا وبلاگ نویسی لذت خاصی دارد، آنهایی که هر روز چیزی می‌نویسند و منتشر میکنند، این حرف مرا درک می‌کنند. شاید چیزی که مرا به ادامه دادن ترغیب می‌کند،تغییراتی است که در افکار و روحیات من بواسطه‌ی این نظم و تداوم به وجود آمده است.

نظم و تداوم باعث شده من از تنبلی و بی‌هدف گشتن در شبکه‌های اجتماعی دوری کنم.قبلا گفته بودم که برای طی کردن مسیر موفقیت به اولین چیزی که نیاز داریم تغییر ذهنیات است. برنامه ریزی و نظم شخصی ذهن ما را تغییر میدهد و باعث میشود از زمان‌مان بهره‌ی بیشتری ببریم. زمان‌مان را مدیریت کرده و در کار و زندگی و روابطمان با روحیه‌ی بهتر و بهره‌وری بالاتر ظاهر شویم. نظم شخصی دقت و توجه ما را به خودمان و سلامتی‌مان بیشتر میکند،برای سلامتی و زندگی خود برنامه‌ریزی میکنیم،دیگر نمیتوانیم خوراکی‌های غیر مفید مصرف کنیم. ورزش کردن و پیاده روی را در برنامه روزانه‌مان قرار میدهیم. بر روی روابطمان وقت بیشتری صرف میکنیم و وقتی اثرات مثبت این تغییرات را در زندگی می‌بینیم به یادگیری بیشتر روی می‌آوریم.

وقتی محتوای تازه‌ای تولید میکنی ذهن خلاق‌تر شده و ایده‌های بیشتری جذب می‌کند. سرازیر شدن ایده‌ها به ذهن با تولید محتوا نسبت مستقیم دارد. برای اینکه ایده‌های بیشتری برای نوشتن داشته باشیم، در ابتدا نیاز است چندین موضوع مختلف را برای تولید محتوا امتحان کنیم.

شاید فکر کنیم بعضی از ایده‌ها یا موضوعاتی که درباره‌شان نوشته‌ایم، موضوع مورد علاقه و حوزه‌ای است که در آن زمینه میخواهیم ادامه دهیم و محتوای بیشتری تولید کنیم، اما پس از تولید چند محتوا متوجه میشویم، که با این موضوع ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنیم و نیاز است در حوزۀ دیگری تولید محتوا کنیم. بهتر است در زمینه‌ای که نیاز به یادگیری و رشد داریم به تولید محتوا بپردازیم. دربارۀ دغدغه‌ها و نیازهای خود اطلاعاتی کسب کنیم و با تمرکز و دقت بیشتری به تولید محتوا بپردازیم.

 

مطالب بیشتر:

یادگیری و محتوا، دو یار جدا نشدنی

محتوا بهانه است، ما در حال به‌روزرسانی خودمان هستیم. 

استراتژی محتوا‌ | یک محتوای خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

 

 

 

مطالب بیشتر:

شکل گیری یک عادت جدید و نظم شخصی 

پافشاری و انضباط فردی 

محتوا شاهراه تاثیر گذاری است.