زندگی محتوایی روزهای جذاب و شگفت انگیزی را برایم رقم زده است. آشنایی با افراد جدید و دمخور شدن با فکرهای جدید مرا بیش از همیشه جذب دنیای محتوا کرده است.

من عادت دارم خودم را با خودم مقایسه کنم. خودِ امسالم را با خودِ پارسالم. اگر بخواهم منحنی رسم کنم یک منحنی رو به بالا برای این تغییرات رسم می‌کنم.

این روزها اگر به کسی بگویی حالم خوب است تعجب می‌کند، اما واقعیت این است ؛ صرف نظر از وقایع بیرونی ،در درون احساس خوبی دارم.

در بیرون خیلی چیزها خوب نیست، خیلی چیزها سرجایش نیست، اتفاقات دلخراش و نا امید کننده بسیارند،در بیرون اوضاع بروفق مراد نیست ؛اما در درون حال من خوب است.من سعی می‌کنم ایده‌هایی در ذهنم ترسیم کنم و ذهنم را به تکاپو بیندازم،تا از دل روزهای معمولی طرحی خلاق بیافرینم و نکته‌ای،واژه‌ای، حرفی یا تصویری را تبدیل به محتوایی خوب و مفید کنم.

فکر می‌کنم وقتی کسی تولید محتوا را انتخاب می‌کند باید تمایز را نیز بپذیرد. شبیه دیگران شدن آسان است .رفتارها و حرف‌های کپی شده چه تغییرو رشدی در روند زندگی من ایجاد می‌کند؟

اصلا چرا من هر شب مطلبی منتشر می‌کنم؟ چرا این کار را برای خودم تبدیل به یک وظیفه کرده‌ام؟ می‌دانید چرا؟

چون هر شب نوشتن و فکر کردن و مطلبی مفید منتشر کردن آسان نیست. اگر آسان بود که تمام آدمهای روی زمین یک وبسایت داشتند و هر شب چیزی می نوشتند و منتشر می کردند. اما اغلب این کار را نمی‌کنند. زیرا استوری گذاشتن در اینستاگرام و تصویری ازخودشان و یا میز غذا و نوشیدنی‌شان راحت تر است.

اما،همین سختی‌هاست که باعث تمایز افراد از یکدیگر می‌شود.

چند روز پیش دوستی سری به سایت من زده بود و چندین مطلب را خوانده بود؛ بعد دریکی از شبکه‌های اجتماعی به من پیغام داد و از تاثیر گذاری مطالبم گفت و در آخر گفت: لطفا اگر در رفتار من اشکالاتی هست به من بگو ،ناراحت نمی‌شوم!

در پاسخش گفتم: دوست عزیزم، خودِ من پُر از اشکالم و در جایگاهی نیستم که بخواهم شما را راهنمایی کنم.

من یک نویسنده‌ی یادگیرنده‌ام . (کلمه‌ی یادگیرنده را از شاهین کلانتری کِش رفتم).

بله داشتم می‌گفتم من یک نویسنده‌ی یادگیرنده‌ام؛ هر قدر که بیشتر می‌نویسم،بیشتر یاد می‌گیرم. در واقع من با نوشتن یاد می‌گیرم،حالا اگر این وسط این نوشته‌ها برای برخی سودمند باشد خوشحال می‌شوم که مطالب من به کسی کمک کند.

اصلا زندگی محتوایی هدفش همین است؛باتولید محتوا اول خودمان یاد می‌گیریم و بعد آموخته‌هایمان را درجهت کمک به دیگران به کار می‌گیریم.

نمونه ‌اش سعید قائدی(طراح وب)  که برای کمک به دوستانش سخاوتمندانه پیش قدم می شود.

به عقیده‌ی من تولید محتوا بیش از هرچیزی به صبر ،تمرکز و عشق نیاز دارد.

 

مطالب بیشتر:

اهمیت داستان‌سرایی درمحتوا

نا امیدی و بی‌حوصلگی در دنیای محتوا

تکمیل جملات ناتمام|محتوا و خلاقیت