نقل قولی هست از سِت گادین که گفته: برای اینکه نوشته‌هایتان بهتر شود هر روز در وبلاگ‌تان بنویسید و برای اینکه روی توسعه‌ی فردی خود کار کنید، نیز هر روز در وبلاگ‌تان بنویسید.

پس هر روز نوشتن و انتشار آن علاوه براینکه مهارت‌ نوشتاری ما را بالا می‌برد، به توسعه‌فردی ما نیز کمک می‌کند.

باید بگویم نظر ست‌گادین کاملا درست است، من با تجربه‌ای که در نوشتن و انتشار مطالبم در سایت داشته‌ام به نتایج شگفتی رسیده‌ام.

برای اینکه در کاری رشد کنیم باید به مدت طولانی برای آن وقت بگذاریم. ما می‌خواهیم در نوشتن به رشد چشمگیری برسیم، می‌خواهیم قلم ما زیبا و تاثیرگذار باشد و به دل و جان مخاطب بنشیند، می‌خواهیم پیام‌مان را در نوشته‌ها بگنجانیم و آنچه یادگرفته‌ایم را منتشر کنیم، چاره چیست؟

تنها راه اینست که برای نوشتن زمان بگذاریم و هیچگاه از آن دور نشویم.

اصل برقراری ارتباط با چیزی یا کسی که به آن عشق می‌ورزیم همین است.

اگر می‌خواهیم رابطه‌مان با فردی که به او علاقه داریم تداوم یابد، باید هر روز برای او وقت بگذاریم.

نمی‌توان تفننی به رابطه ادامه داد و بعد انتظار داشت ستون‌های یک رابطه قوی و پایدار بمانند.

همانطور که نمی‌توان از روی سرگرمی و تفننی نوشت و بعد انتظار داشت، تبدیل به نویسنده‌ی باتجربه و ماهری شویم.

نظم و تداوم همیشه دشوار است. اما تاثیر فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. چیزی که ما را از دیگران متمایز می‌کند داشتن نظم و تداوم در نوشتن و همچنین ساختن یک رابطه‌ی شخصی و دوستانه‌ی بی‌نظیر است.

 

گیاه سبزی که گوشه‌ی اتاق‌تان گذاشته‌اید نیاز به توجه و مراقبت هر روزه دارد. اگر یک روز به او برسید و ده روز بی‌توجه باشید، تبدیل به شاخه‌ای خشک و پژمرده خواهد شد.

در هر کاری که می‌خواهیم رشد کنیم و به جایگاه خوبی برسیم نیاز به توجه، مراقبت و هماهنگ‌شدن داریم.

برای من که هر روز می‌نویسم، گاهی نیاز است ایده‌هایی خاص در نوشتنم بگنجانم. یک روز پشت میز کارم می‌نشینم و  یک جمله را تفسیر می‌کنم، روز دیگر به پارک می‌روم و ایده‌هایی برای رسیدن به اهدافم می‌نویسم. یک روز دربالکن خانه‌ام از کتاب یا نویسنده‌ای چند صفحه‌ای سیاه می‌کنم و یک روز هم سر میز صبحانه از یک رویداد که در دور و اطرافم مشاهده می‌کنم، می‌نویسم.

یک رابطه هم همینطور باید باشد. نمیتوان همیشه صدای او را از پشت تلفن شنید. نمیتوان همیشه روبروی هم نشست و در ساعتی مشخص مثل ربات، شام خورد. رابطه هم مثل نوشتن نیاز به تغییر و تنوع دارد.

اگر رشد‌فردی را در برنامه‌مان داریم باید تداوم و تنوع را در راس کارها بگنجانیم.