تا به حال به خودتان در آینده نامه نوشته‌اید؟‌

آیا خودتان را در آینده تصور کرده‌اید؟ تجسم خود‌تان مثلن در پنج سال آینده؛

شاید برای بعضی‌ها آسان نباشد، اما بد نیست یکبار امتحانش کنید.

من هر از گاهی برای دقایقی کوتاه به آینده سفر می‌کنم. در سفرهایم آینده همیشه روشن و پر از برنامه‌ها و چالش‌های خوب است و می‌دانم برای اینکه به آن تصویر روشن و زیبا برسم باید امروز کارهایی انجام دهم، کارهایی که می‌دانم انجام دادنشان در آینده تاثیری شگفتی بر جهانم خواهد داشت.

در نامه‌ای که به خودم در پنج سال آینده نوشتم، از خودم سپاسگزاری کردم که چه قدر مصمم، سختکوش و با چشم‌اندازی واقع‌بینانه وامیدوار تا اینجا آمدم.

اگر نمی‌توانید خود را در پنج سال آینده در جایگاه مشخصی تصور کنید، نگران نباشید. گاهی آینده مبهم است و برای از بین بردن ابهام نیازی نیست کارهای خاصی انجام دهید.‌

این مسئله را در نظر داشته باشید که عادتها، سبک زندگی و طرز تفکر شما مشخص می‌کند که پنج سالِ آینده کجایید.

اگر فکر می‌کنید پنج سال دیگر باید جایگاه متفاوتی نسبت به امروزتان داشته باشید معطل نکنید، سبک زندگی، دوستان و طرز تفکرتان را تغییر دهید.

و اگر فکر می‌کنید تغییر سخت است، نمی‌شود، من نمی‌توانم، الان نمی‌توانم و این مدل بهانه‌ها را پشت سر هم ردیف می‌کنید پس مطمئن باشید پنج سال دیگر همینجا در همین نقطه‌ی امروزتان هستید و یا جایگاهی پایین‌تر از امروزتان.

مدتها پیش با فردی روبرو شدم که می‌گفت می‌خواهد مهاجرت کند. اطلاعاتش ناقص بود و نیاز به مشاوره‌ی مطمئنی داشت. من شرکت مهاجرتی مطمئنی برای مشاوره به او معرفی کردم. در پاسخ گفت: در پیج اینستاگرام‌شان در کامنتی هزینه‌ی مهاجرت را پرسیده‌ام و پاسخ نداده‌اند.

گفتم: شما باید وقت مشاوره حضوری بگیرید. آنجا می‌توانید تمام سوالات خود را بپرسید.‌

پس از گذشت چند ماه متوجه شدم این فرد هنوز سوالاتش را در کامنتها می‌پرسد و پاسخی نمی‌گیرد.

کسی‌که برای تغییر بزرگی مثل مهاجرت حاضر نیست هزینه‌ی یکساعت مشاوره را بپردازد چگونه انتظار دارد زندگی‌اش در پنج‌سال آینده متفاوت باشد؟!

دوست عزیز! تغییر هزینه دارد. زیرا ابتدا باید طرز فکر تو تغییر کند تا به واسطه‌ی آن رفتار و برنامه‌های تو نیز تغییر کند.

پنج سالِ دیگر خود را چگونه می‌بینی؟